Hvorfor er fakturaen ikke betalt?


Hvorfor er fakturaen ikke betalt?



Forklaring: Først er det vigtigt at forstå at Digiflow ikke laver betalinger, men blot videreformidler betalingsinformationerne til økonomisystemet, som typisk laver betalingerne.

Hvis bilaget ikke indholder betalingsoplysninger kan Digiflow ikke videregive disse, men vil normalvis trække betalingsoplysningerne fra kreditorkartoteket i økonomisystemet.

Svar: Hvis Digiflow ikke kan finde betalingsoplysningerne på bilaget eller i økonomisystemets kreditorkartoteket kan den ikke videregive disse, og derfor kan økonomisystemet heller ikke danne en betaling for fakturaen.

Man kan altid tjekke betalingsoplysningerne på bilaget ved at udvide punktet “Betalingsoplysninger”, og ellers tjekke betalingsoplysningerne i kreditorkartoteket.

Løsning 1: Kontakt kreditoren og informerer dem om at de mangler betalingsoplysninger på bilaget.

Løsning 2: Indtast betalingsoplysninger i kreditorkartoteket i økonomisystemet.